Ryk silnika, zapach benzyny i niebotyczne szybkości – to jest to, co mężczyźni kochają najbardziej i to bez względu na szerokość geograficzną, w której mieszkają. Popularność wyścigów, takich jak Formuła 1, potwierdza, że na całym świecie znajdują się sympatycy najbardziej luksusowych, sportowych marek aut. Sprawdźmy zatem, które z nich stoją na czele listy tych najbardziej pożądanych.
Porsche
Porsche to marka specyficzna, bowiem poza wysokiej jakości samochodami sportowymi produkuje również luksusowe auta osobowe (a nawet rowery, o czym możecie przekonać się w oficjalnym, internetowym sklepie Porsche).
Jak wiele luksusowych marek samochodów, Porsche bierze swoją nazwę od nazwiska założyciela – Ferdinanda Porsche, który w 1931 założył swoje przedsiębiorstwo. W czasie ponadosiemdziesięcioletniej działalności firma produkowała samochodu osobowe, a nawet pojazdy wojskowe (do dziś z jej taśmy zjeżdża czołg Leopard), ale nie ulega wątpliwości, że najbardziej znana jest z wypuszczania na rynek kolejnych modeli sportowych. Inżynierowie Porsche nie boją się eksperymentów, czego dowodem jest wyprodukowanie modelu Cayenne, będącego „uterenowionym” autem sportowym.
Od początku swojego istnienia Porsche promuje się jako marka lifestylowa – korzystanie z jej produktów ma wyrażać określony styl bycia i status społeczny. To dlatego w oficjalnym sklepie Porsche znajdziemy mnóstwo gadżetów, które produkowane są po to, by fani marki mogli na co dzień obcować z przedmiotami z ich logo.
Ferrari
Ta z kolei marka została założona nieco później, bo w 1947 roku, przez Enzo Ferrariego. Bardzo charakterystyczne i rozpoznawalne dziś na całym świecie logo (czarny rumak) było zainspirowane emblematem, jaki podczas I Wojny Światowej miał na swoim samolocie jeden z wybitnych włoskich lotników, Francesco Baracca. Ferrari był pod takim wrażeniem jego umiejętności, że postanowił sygnować tym znakiem kolejne generacje swoich pojazdów.
A ich kolekcja jest iście imponująca! Takie modele jak Ferrari America czy Ferrari Inter na stałe wpisały się już w historię motoryzacji. Marka Ferrari obecna jest na wielu prestiżowych wyścigach motoryzacyjnych, a w popkulturze zapisała się między innymi występując na wielkim ekranie w takich produkcjach jak kultowe Miami Vice. Wszystkie te działania zakorzeniły markę w umysłach fanów jako bardzo luksusowa, dzięki czemu możliwe było chociażby wyśrubowanie niebotycznego rekordu ceny – najdroższe Ferrari (250 GTO) zostało sprzedane za 35 milionów dolarów.
Lamborghini
Automobili Lamborghini to bardzo ciekawa marka samochodów sportowych, która początkowo utożsamiana była wyłącznie z… traktorami. Mówi się, że Ferucci Lamborghini, magnat maszyn rolniczych, zaczął wprowadzać do produkcji auta sportowe po sprzeczce z… Enzo Ferrarim. Podobno nie był on zadowolony ze swojego modelu Ferrari i zaproponował Enzo kilka ulepszeń. Ten oburzył się na uwagi „faceta od traktorów”, w związku z czym Lamborghini postanowił pokazać mu, że sam złoży lepszy pojazd sportowy.
Czy mu się to udało? Zdania są podzielone. Co prawda trudno twierdzić, że Lamborghini jest na świecie bardziej rozpoznawalną marką niż Ferrari, ale ma ona wielu wielbicieli – i to nie tylko wśród rolników. Wartym odnotowania jest fakt, że przedsiębiorstwo to cały czas się rozwija – jakiś czas temu na przykład rozpoczęło produkcję pojazdów wodnych, zajmując nową niszę rynkową.
Nie ulega wątpliwości, że miłośnicy klasycznych, sportowych samochodów, mają dziś bardzo szeroki wybór. Dotyczy to również kolekcjonerów, którzy wśród wyżej wymienionych marek odnajdą także starsze, kultowe modele. Jak pokazuje historia, wcale nie trzeba od samego początku zajmować się konkretnym wycinkiem działalności, by święcić w nim później tryumfy. Oby przykład chociażby Lamborghini był inspiracją dla wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje biznesy i ubiegać się o miano wizjonerów w branży.
Artykuł powstał we współpracy z Sklep Porsche.