Dzięki temu poradnikowi dowiesz wszystkiego, co powinieneś wiedzieć przy doborze łączników śrubowych w zależności od wymagań określonego mocowania. Jest to niezwykle ważne i choć w teorii wydaje się bardzo proste, to w praktyce może przysporzyć wielu problemów. Warto wiedzieć, czym różnią się od siebie poszczególne śruby, aby nie popełnić błędu i wyrządzić wielu szkód, ponieważ tylko na pierwszy rzut oka śruby wyglądają tak samo.

Od czego należy zacząć?

Otóż ważne jest to, aby sprawdzić, czy nasze połączenie będzie narażone na siły dynamiczne i statyczne. Jeśli tak jest, wtedy w specyfikacji powinna być umieszczona informacja o średnicy i długości oraz materiale, z jakiego musi być zrobiona śruba, ponieważ dzięki temu unikniemy wielu różnych pomyłek. Na przykład – gdybyśmy do przykręcania panewek silnika samochodowego zastosowali materiał ST4 nasze auto nie przejedzie nawet kilkuset metrów. W efekcie skończy się to ogromnymi stratami i wydatkami na naprawę samochodu. W tym przypadku niezbędna będzie stal maszynowa, która ma naprawdę dużą wytrzymałość. Dodatkowo drobnozwojowy gwint musi wzmacniać łącze. W całym mocowaniu nie możemy zapomnieć o niezwykle istotnym elemencie, czyli zabezpieczeniu przed odkręcaniem się śruby i nakrętki w trakcie pracy silnika. Można tu użyć kilku metod: zrobić otwór w łbie i przymocować specjalnym drutem lub użyć podkładek, które uniemożliwiają obrót śrub.

Oprócz tego często stosowaną metodą jest użycie stożkowatego zakończenia łba, które blokuje połączenie. To jeden z najpopularniejszych i najlepszych sposobów stosowanych w wielu silnikach. To rozwiązanie, które pomoże uniknąć uszkodzeń. Tutaj nie musimy szczególnie przejmować się odpornością na korozję, bo wszystkie elementy zanurzone są w oleju silnikowym, która ma za zadanie jej zapobiegać. Jednak w przypadku, gdy dobieramy śruby do urządzeń pracujących na podwórku warto zaopatrzyć się w śruby pokryte cynkiem. W zależności od tego, w jakim środowisku będą używane łączniki, taki ich rodzaj należy wybrać, np. w agresywnych środowiskach warto zastosować łączniki z materiałów nierdzewnych.

Na koniec bardzo istotna kwestia – zawsze prośmy sprzedawcę o certyfikat jakości, który wskaże nam szczegółowe informacje odnośnie parametrów łącznika, a także jego producenta.

Artykuł stworzony przy współpracy ze sklepem Akcesoria.cnc.info.pl oferujący części takie jak paski klinowe, łożyska, paski zębate i wiele wiecej pod adresem – https://www.akcesoria.cnc.info.pl/9-mechanika

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCzego nie należy zaniedbywać w samochodzie?
Następny artykułPracuj w salonie BMW
Marcin Tymiński
Pasjonat motoryzacji z krwi i kości. Uwielbiam auta z duszą, najlepiej rocznik 90, które według mnie były najlepsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ