Płyny do filtrów cząstek stałych

Ekologia jest obecnie jednym z najczęściej poruszanych tematów, zarówno w gospodarce, transporcie, jak i w innych kwestiach. Dlatego też producenci prześcigają się w produkcji samochodów, które są bardziej ekologiczne i mniej narażają środowisko na zanieczyszczenia powstające na skutek spalania mieszanki paliwowej. W tym celu montowane są w nich między innymi filtry cząstek stałych. Dbałość o nie jest jednak konieczna, by spełniały swoją funkcję.

W jakich samochodach montowane są filtry cząstek stałych?

Filtry cząstek stałych są wykorzystywane w samochodach wyposażonych w silniki Diesla. Olej napędowy, który jest w nich wykorzystywany, w trakcie spalania w silniku powoduje wytwarzanie szkodliwych cząsteczek, które mogą być uwalniane do atmosfery. Właśnie dlatego w pojazdach tych producenci zobowiązani są obecnie do montowania filtrów DPF/FAP, które będą je wyłapywały, tym samym chroniąc atmosferę.

Czy filtry mają wpływ na działanie samochodu?

Jak wszystkie elementy znajdujące się w pojeździe, tak samo filtry mogą w istotny sposób wpływać na pracę silnika. Przede wszystkim w wyniku ciągłej pracy mogą ulec “zapchaniu”, które sprawia, że zmniejszają moc silnika. Jednocześnie reaguje on słabiej na dodawanie gazu. Kolejnym negatywnym efektem może być większe zużycie spalania oraz obciążenie samochodu. Znajdujące się w filtrze cząstki muszą bowiem od czasu do czasu zostać “wypalone”, a to z kolei wiąże się ze zwiększoną intensywnością pracy auta.

Z tego względu im lepiej dbamy o filtry w naszym aucie, tym lepiej działają i mniej niekorzystnie wpływają na samochód. W tym celu warto wybrać do nich między innymi odpowiedni płyn.

Wybór odpowiedniego płynu do układu filtrów cząstek stałych

Pierwsze, co należy zrobić, to oczywiście wybrać odpowiedni płyn, którym można uzupełnić sztywne zbiorniki płynu do układu DPF/FAP. Warto przy tym od razu podkreślić, że płynu nie daje się wymieniać w zbiornikach typu nerka – tam zachodzi konieczność wymiany całego elementu.

Płyny do filtrów DPF/FAP należy dopasowywać pod kątem daty produkcji samochodu oraz koloru złączki lub – jeśli jest on umieszczony – na podstawie kodu ORGA. Znajduje się on przede wszystkim w pojazdach marki Peugeot i Citroen. Zajrzyj na stronę renomowanego dystrybutora FranceAuto, aby dowiedzieć się dokładnie, jaki zastosować płyn do układu DPF / FAP?

Co zrobić w przypadku układu wyposażonego w nerkę?

Jeśli układ filtrów DPF/FAP wyposażony jest w nerkę, nie można jej uzupełnić płynem. Jest to element jednorazowy, który musi zostać wymieniony w całości. W tym celu należy poznać numer seryjny starego elementu albo numer VIN pojazdu, po którym można sprawdzić, jaka nerka do niego pasuje. Następnie należy kupić ją jako cały element i zamontować w samochodzie na miejsce starej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ