Oddajesz samochód do warsztatu

Oddanie samochodu do warsztatu zawsze wiąże się z wątpliwościami. Powierzenie samochodu nieznajomym fachowcom może wiązać się z obawami dotyczącymi jakości usług i zakresu kompetencji. Aby mieć pewność, że dany warsztat jest godny zaufania, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. 

Zakres napraw w warsztacie samochodowym – na co możesz liczyć?

Pierwszy kontakt z warsztatem powinien nastąpić poprzez rozmowę telefoniczną. Nie warto bezpośrednio przyjeżdżać do danego punktu, jeśli wcześniej nie korzystaliśmy z usług danych specjalistów.  Dobrego mechanika można poznać przede wszystkim po wywiadzie dotyczącym diagnozowanego samochodu. Oprócz tego, że powinien zapytać o przyczynę problemu oraz rodzaj samochodu, powinny go zainteresować również poprzednie naprawy i wymieniane części. To właśnie poprzez rozmowę telefoniczną powinien zaproponować możliwe rozwiązanie problemu oraz wskazać zakres cenowy dotyczący kosztów naprawy. Następnie wskazać termin, kiedy można oddać pojazd do naprawy.

Oceń warsztat – jak rozpoznać profesjonalistów?

Przyjeżdżając po raz pierwszy do danego warsztatu, warto zwrócić uwagę na istotne kwestie, które mogą być powiązane z jakością i rzetelnością świadczonych usług. Warsztat oczywiście nie powinien być wysprzątany na błysk. Mechanicy w pracy zajmują się naprawą i konserwacją elementów ubrudzonych smarem, trudno więc oczekiwać, że wszystko będzie permanentnie posprzątane. Można jednak poszukać wzrokiem w biurze zaświadczeń oraz dyplomów potwierdzających kompetencje. Co więcej, dużo mówi również ułożenie narzędzi oraz zabezpieczanie tapicerki na czas naprawy.

Mechanik powinien również sporządzić protokół zdania pojazdu. Dokument zabezpiecza nie tylko klienta, ale przede wszystkim dany warsztat. Protokół powinien uwzględniać przebieg, stan licznika paliwa oraz dotychczasowe usterki. To podstawa do dochodzenia roszczeń w razie niewywiązania się z warunków umowy zawieranej podczas oddania samochodu do serwisu. Podczas zdawania pojazdu istotne jest ustalenie wstępnej ceny, która oczywiście może ulec wahaniom w zależności od rzeczywistego stanu technicznego.

Oprócz zabezpieczenia prawnego w postaci protokołu uczciwy mechanik zawsze skontaktuje się z klientem przed wymianą dodatkowych części, które okazały się uszkodzone. Zapyta o zgodę oraz poinformuje o cenie. Uczciwy serwis nigdy nie wymieni części bez wcześniejszego poinformowania właściciela. Profesjonalny warsztat samochodowy Olsztyn na zakończenie naprawy wydaje dokument potwierdzający wykonanie zlecenia oraz szczegółowo informuje klienta o wykonanej pracy i uzasadnia każdą przeprowadzoną wymianę części.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ