Nietrudno wydedukować, że pas wieloklinowy swoim wyglądem przypominać będzie kilka pasów, połączonych ze sobą. Konstrukcja taka ma mocniejszy charakter, i wyróżnia ją większa wytrzymałość. Pasy wieloklinowe wykorzystywane są dzisiaj praktycznie w każdym aucie. Poza tym, stosuje się je w przemysłowych urządzeniach.

Pas wieloklinowy – cechy

Tu struktura jest bardziej złożona, niż w przypadku pasa klinowego. Po pierwsze, jest cieńszy i szerszy. To redukuje poziom napięcia, gdy pracują koła pasowe – https://www.ebmia.pl/mechanika-pasy-klinowe-kola-pasowe-c-196_479.html . Najbardziej profesjonalne modele tworzy się z materiału bardzo odpornego na ścieranie oraz oddziaływanie różnych czynników chemicznych. Włókno szklane zwiększa dodatkowo wytrzymałość pasa, nadaje też elastyczność. Powiedzmy sobie szczerze, pas wieloklinowy jest doskonalszą wersją pasa jednoklinowego – https://www.ebmia.pl/pasy-klinowe-kola-pasowe-c-196_479_480.html

Po co  stosować pas wieloklinowy – korzyści

Po pierwsze, pas wieloklinowy wytrzyma więcej obciążeń, będzie dłużej służyć nam aktywnie i wykazuje się większą elastycznością. Nie poddają się one zniekształceniom, mają też znacznie większą wydajność. Przenoszą napęd na zewnątrz, jak też i wewnątrz. Dodatkowo pozwalają na to, by w silnikach pracowało kilka zespołów – alternator, pompa chłodząca czy też sprężarka klimatyzacji.

Co powoduje, że pasy wieloklinowe się niszczą?

Wszystkie pasy prędzej czy później będą się ścierać, co prowadzi do ich zniszczenia. Są jednak pewne cechu, których trzeba się koniecznie wystrzegać. Do czynników tego typu na pewno będą należały oleiste substancje. Nie dosyć, że będą one osłabiały strukturę pasa, sprawią też, że zacznie się on ślizgać. Pasy trzeba chronić przed kontaktem z tłustymi substancjami i takimi, które mają silne działanie chemiczne.

Co do żywotności pasów klinowych – można poprawić ją wówczas, gdy regularnie będziemy sprawdzali i rozładowywali napięcie na kołach pasowych. Jeśli powierzchnia pasa będzie ulegała szybkiemu zużyciu, sprawdzić musimy czy ustawienie kół pasowych względem siebie, jest odpowiednie. Jeśli nie, pas będzie ścierał się bardzo szybko, w szczególności na swoich krawędziach. Jest rekomendowane, żeby pas klinowy wymieniać regularnie, co 4 lata. Niezależnie od stopnia zużycia. Przy wymianie pasa montujemy też nowe napinacze i rolki prowadzące. Te elementy muszą dopasować się do budowy i napięcia systemu.

Paski klinowe, koła pasowe, łożyska a także paski zębate dostępne są w sklepie internetowym EBMiA.pl pod adresem:  https://www.ebmia.pl/mechanika-pasy-zebate-kola-akcesoria-c-196_50.html

[Głosów:2    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBudowa akumulatora samochodowego
Następny artykuł99rent zmienia się na dobre!
Marcin Tymiński
Pasjonat motoryzacji z krwi i kości. Uwielbiam auta z duszą, najlepiej rocznik 90, które według mnie były najlepsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ