Oleje półsyntetyczne

Jeżeli poszukujesz wypoziomowania między budżetowym olejem mineralnym, a drogim i bardzo smarnym olejem syntetycznym, to smar półsytentyczny sprawdzi się najlepiej. Co warto wiedzieć o tego typu cieczach? Jak funkcjonują? Co jaki czas powinieneś je zmieniać? Podpowiadamy!

Olej półsyntetyczny to ciecz smarująca, która ma lepsze właściwości od olejów mineralnych – w tym wysokie smarowanie, odpowiednie chłodzenie i zaawansowane właściwości oczyszczające kolejne elementy silnika.

Z czego składa się olej półsyntetyczny i jak się go wytwarza?

Półsyntetyczne oleje to produkty wywodzące się z destylacji ropy naftowej, poddawanej jednocześnie uszlachetnieniu. Przynajmniej 30 procent składu takich olejów to bazy syntetyczne, pochodzące od w pełni syntetycznych smarów. To dzięki temu składnikowi właściwości półsyntetyków są tak rozbudowane.

W jakich silnikach olej półsyntetyczny będzie najlepszym rozwiązaniem?

Oleje półsyntetyczne przeznaczone są do pojazdów, których przebieg jest dość zaawansowany, ale jednocześnie wymagają one zaawansowanej opieki. Wśród takich silników możemy wymienić między innymi te, które należą do pojazdów zabytkowych czy klasycznych. Również auta użytkowe, działające na wyższych obrotach pod dużym obciążeniem powinny korzystać z tego rodzaju olejów.

Chociaż mechanicy polecają, aby możliwie jak najdłużej jeździć na syntetycznych smarach, to jednak z upływem czasu ten najbardziej gęsty olej może nie dopływać w każde miejsce, ograniczając możliwość smarowania. W takim przypadku konieczne jest zalanie silnika olejem półsyntetycznym.

Skąd brać odpowiednie smary? Najlepiej ze sprawdzonych sklepów. Szeroki wybór olejów półsyntetycznych znajdziesz między innymi pod tym linkiem: https://esklep.pesta.com.pl/grupy-towarowe/8000000024/oleje-polsyntetyczne-silnikowe.

Jak często powinieneś wymieniać olej półsyntetyczny?

Tutaj zasada jest dość prosta i nie odbiega od innego rodzaju smarów – czy to mówimy o produktach syntetycznych czy mineralnych. Co do zasady, olej powinieneś zmieniać raz w roku (uwzględniając przy okazji wymianę filtra oleju na nowy). Niekiedy jednak może się zdarzyć, że trzeba będzie wymienić smar częściej. Specjaliści polecają postawić na nową ciecz smarną po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów, a w starszych, wysłużonych już silnikach – nawet po 10 tysiącach. Dzięki temu Twoja jednostka napędowa zawsze będzie skutecznie smarowana i chłodzona.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ