Drążek stabilizatora samochodowego

Drążek stabilizatora to istotny element, którego zadaniem jest zapewnienie prawidłowego prowadzenia kół podczas jazdy. Dzięki niemu auto zachowuje przyczepność nawet podczas skręcania.

  1. Dlaczego potrzebujemy łącznika stabilizatora samochodu?
  2. Jak zrozumieć, kiedy należy wymienić drążki stabilizatora?
  3. Jak zmienić łącznik stabilizatora?

Podobnie jednak jak inne elementy samochodu, zarówno drążek, jak i łącznik stabilizatora z czasem się zużywają. Warto więc wiedzieć, kiedy konieczna będzie wymiana tych części oraz jak to zrobić prawidłowo.

Dlaczego potrzebujemy łącznika stabilizatora samochodu?

Łącznik stabilizatora odpowiada za połączenie wahacza lub kolumny zawieszenia ze stabilizatorem. Bez tego elementu koła samochodu nie mogłyby przylegać prawidłowo do nawierzchni. Wspomniana część przydaje się więc nie tylko podczas codziennej jazdy, ale również przy skręcaniu oraz pokonywaniu nierówności.

Jak zrozumieć, kiedy należy wymienić drążki stabilizatora?

Komfort jazdy oraz bezpieczeństwo wynikające z zastosowania łącznika mogą jednak zostać zakłócone w przypadku zużycia się tego elementu. Zazwyczaj przyjmuje się, że żywotność dobrego łącznika wynosi od dziesięciu do dwudziestu kilometrów. Dotyczy to przede wszystkim kierowców, którzy regularnie jeżdżą po dziurach. Tych niestety nie da się uniknąć niezależnie od tego, czy ktoś mieszka w małym, czy większym mieście. Najczęściej występujące objawy zużycia to między innymi odgłosy piszczenia oraz stukania, które dobiegają od strony kół podczas jazdy po nierównych powierzchniach. Piszczenie może się również pojawiać na zakrętach. W takich przypadkach warto jak najszybciej wymienić uszkodzony drążek lub łącznik. Przy zakupie nowego elementu warto zwrócić uwagę na to, do jakich aut pasuje. Przykładowo drążek stabilizatora TRW JTS483 jest odpowiednie dla pojazdów marki Audi, Seat, Skoda oraz Volkswagen.

Jak zmienić łącznik stabilizatora?

Na szczęście wymiana łączników nie jest skomplikowana. Na początek należy podnieść auto za pomocą lewarka i odkręcić koło. Następnie trzeba odkręcić nakrętki zabezpieczające łącznik, wyjąć go i dokładnie oczyścić powierzchnię. Na koniec pozostaje tylko założyć nowy łącznik oraz koło. Chociaż wymiana tego elementu nie jest skomplikowana, należy pamiętać o dokładnym dokręceniu śrub. Jeżeli natomiast pojawią się problemy z odkręceniem koła lub zdemontowaniem starego łącznika, warto skorzystać z pomocy doświadczonego mechanika. Z pewnością szybko poradzi sobie z takim zadaniem, a koszt wymiany nie powinien być wysoki.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ