lakier samochodowy

Polerowanie i lakierowanie jest czynnością możliwą do wykonania w odpowiednim serwisie lub samodzielnie. Ważne jest, aby wiedzieć jak się do tego przygotować.

Jak przygotować lakier samochodowy do lakierowania?

Nowy samochód z salonu samochodowego błyszczy czystym i świeżym lakierem. Przyjemnie na niego patrzeć. Jednak po upływie czasu lakier staje się matowy, a drobne odpryski grożą pojawieniem się rdzy. Aby przywrócić jego pierwotne funkcje, zapobiec rozwojowi korozji, samochód powinien być co jakiś czas polerowany. Można to zrobić samemu lub w warsztacie. Rynek kosmetyków samochodowych oferuje szeroki wybór różnych produktów, które pomogą ci samodzielnie wypolerować samochód.

Powody, dla których kolor samochodu traci dawny blask, staje się matowy i mało atrakcyjny, to najczęściej promieniowanie ultrafioletowe – farba ma tendencję do blaknięcia pod wpływem promieni słonecznych, co jest szczególnie widoczne na dachu i masce. Dodatkowo piasek, drobne kamienie spadają głównie na jego przód, rysując i uszkadzając farbę. Także ptasie odchody, roztopiony śnieg, owady, liście, pąki drzew – powodują niszczenie farby, służąc jako ognisko korozji.

Polerowanie samochodu to przywrócenie mu koloru, do stanu pierwotnego, przy użyciu specjalnych past, nowoczesnego sprzętu, osprzętu. Istnieją 2 sposoby wykonywania pracy. Ścierając – wykonywany specjalnymi szlifierkami, sprzętem, środkami, usuwający rysy, odpryski na lakierze na uszkodzonym obszarze. Mechaniczny. Metodę stosuje się do małych niedostrzegalnych defektów, których nie można pomalować pastami. Na rysy, ubytki karoserii nakładane są specjalne produkty, nieuszkadzające powłoki głównej. Na powierzchni powstaje specjalna powłoka hydrofobowa. Głównym celem polerowania jest przywrócenie estetycznego wyglądu samochodu, wyeliminowanie lub zamaskowanie drobnych uszkodzeń koloru. Jest to konieczne, aby samochód nie tylko błyszczał i przyciągał uwagę, ale także, aby lakier chronił karoserię przed drobnymi uszkodzeniami, zapobiegał przywieraniu cząstek bitumicznych z asfaltu, piasku i rdzy.

Specjaliści zalecają polerowanie ochronne 3-5 razy w roku. Ścierne – nie więcej niż 3 razy w całym okresie eksploatacji. Proces polerowania najlepiej wykonać w ciepłym, czystym, dobrze oświetlonym garażu, gdzie samochód jest najpierw myty i suszony. Nie da się polerować samochodu na świeżym powietrzu, ponieważ drobinki kurzu mogą porysować karoserię. Kluczem do sukcesu jest czyste miejsce, przygotowanie powierzchni, odrobina cierpliwości, użycie specjalnych narzędzi, kosmetyki samochodowe takie jak pasty polerskie. Zobacz pasty polerskie w profesjonalnym sklepie internetowym https://sklep.motogo.pl/

Polerowanie lakieru: najważniejsze zasady

Większość kierowców uważa, że polerowanie karoserii, nadaje pojazdowi wygląd porównywalny tylko z nowymi samochodami salonowymi. Jednak ta procedura pełni również funkcję ochronną. Jest niezbędna po każdej naprawie karoserii.

Nawet drobne uszkodzenia lakieru karoserii sprawiają, że metal jest podatny na wpływy zewnętrzne. Zmiany temperatury, zabrudzenia, naprężenia mechaniczne, środki odladzające – wszystkie te czynniki (szczególnie ich kombinacja) mogą prowadzić do szybkiego rozprzestrzeniania się korozji pod warstwą lakieru. Dlatego polerowanie jest bardzo ważne, ma następujące zalety:

  • Powierzchnia lakieru nabiera efektu odpychania wody i brudu.
  • Przywrócony zostaje wymagany poziom ochrony, zapobiegający procesom korozji.
  • Zwiększa się żywotność (pod warunkiem regularnego powtarzania procedury).
  • Samochód zyskuje doskonały wygląd, co jest ważne przy sprzedaży.

Istnieją trzy rodzaje polerowania samochodów:

  • Ochronna – z reguły nie częściej niż raz na dwa lata bezpośrednio po zimie.
  • Ścierna – po wieloletniej eksploatacji. Nie więcej niż raz w całym okresie eksploatacji lub przed głównym malowaniem;
  • Kosmetyczna – delikatna, wykonywana dość często, raz na dwa do trzech miesięcy. Użycie materiałów ściernych jest ograniczone do minimum.

Cena polerowania samochodu 

Ile kosztuje polerowanie lakieru samochodowego? Cena zależy w dużej mierze od użytych materiałów. Obecnie szeroko stosowane są następujące narzędzia. Żywica epoksydowa to niedrogi, ale skuteczny materiał ochronny o trwałości do sześciu miesięcy. Szkło płynne (nano polerowanie) – lakier wpływa na lakier na poziomie molekularnym. Tworzy bardzo wytrzymały film, który zapewnia wystarczającą ochronę przez 1,5-2 lata. Wosk – zapewnia doskonały wygląd, ale ma przeciętną odporność na naprężenia mechaniczne. Silikon daje efekt zbliżony do wosku. Z reguły jest sprzedawany w postaci aerozolu w puszkach, jest używany samodzielnie przez kierowców i ma najmniej trwały efekt.

Preparat jest podstawą wysokiej jakości wykonania zabiegu i wymaga przestrzegania następujących parametrów. Oświetlenie powierzchni roboczej pod kilkoma kątami. W zależności od doświadczenia można zastosować od 3 do 5 źródeł światła. Tylko w tym przypadku widać wszystkie wady, które należy usunąć. Pomiar pierwotnej grubości powłoki lakierniczej. Z reguły w wyniku polerowania usuwa się zewnętrzną warstwę szkliwa ochronnego o grubości do 5 mikronów (mikronów). W takim przypadku ważne jest, aby nie zetrzeć całej warstwy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ